POWER WALKING

powerwalking

WAT IS POWER WALKING?

Letterlijk: wandelen met power; zónder stokken!

Maar het meest opvallende is wel het gebruik van de arminzet en het intensief afwikkelen van de voeten.  Hierdoor verhoog je stap voor stap je tempo en terwijl we dat doen, voer je oefeningen uit die je ‘core stability’ verbeteren.

Tijdens ‘gewoon’ wandelen, loop je gemiddeld zo’n 4,5 km per uur. Tijdens Powerwalk verhogen we dat met minstens met 1 km per uur en door middel van (interval)training werken we toe naar een snelheid die tussen 6 en misschien wel tot 8 km per uur.

Dat lukt in het begin niet zomaar, maar je moet eens zien hoe snel je (veel) sneller loopt dan je gewend bent.

is Powerwalking wel zo gezond?

Powerwalking vermindert de kans op hart- en vaatziekten. Het verbetert de conditie van hart en bloedvaten, het verlaagt het cholesterolgehalte en heeft een bloeddrukverlagend effect. Het zorgt tevens voor mentale ontspanning. Als je regelmatig gaat Powerwalken zul je de voordelen ervaren. Meld je daarom gewoon aan voor deze Specialty Power Walking, want wat je meteen merkt is het positieve effect op je humeur. Je werkt aan je gezondheid en hebt plezier.

Wat voor schoenen?

Goede loopschoenen zijn essentieel. De schoenen moeten flexibel en soepel zijn, met een stevige verende zool.

Annette van Doorn

Hoi, ik ben Annette en ben heel blij dat ik besloten heb Power Walking trainer te worden. Ik kon meteen na de cursus starten en voor mijn eerste les had ik al meteen boven de 40 aanmeldingen. Iedereen vind het heel erg leuk om te Power Walken.

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.